.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سومين همايش شوراي ساماندهي سواحل دريا در زيبا كنار

سومين همايش ساماندهي سواحل درياي خزر با حضور وزير مسكن و شهرسازي و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در زيباكنار رشت برگزار شد.

به گزارش شمال نيوز به نقل از فارس ، استاندار گيلان در اين همايش درياي خزر را منبع ثروت، رونق اقتصادي و اشتغالزايي دانست و افزود: درياي خزر تبادل تجاري فرهنگي ما با كشورهاي حاشيه است.
روح الله قهرماني چابك با اشاره به ساخت و سازهاي حاشيه دريا اظهار داشت: در گذشته ساخت و سازهاي بي‌برنامه‌اي در سواحل انجام مي گرفت و متراژ زيادي از ساحل توسط نهادهاي دولتي و بخش خصوصي تحت تصرف بود كه بايد در اين زمينه جبران مافات كنيم.
وي يادآور شد: از 16 شهرستان گيلان 9 شهرستان شامل آستارا، تالش، رضوانشهر، بندرانزلي، رشت، لنگرود، رودسر، آستانه و لاهيجان و همچنين 105 روستا در نوار ساحلي قرار دارند.
استاندار گيلان تاكيد كرد: ساحل دريا بايد براساس قانون ساماندهي شود و فقط بحث گردشگري در سواحل دريا عام المنفعه قرار بگيرد.
در ادامه اين مراسم گزارشي از تعيين محدوده‌هاي ساحلي و تعاريف آن از طرح ICZM توسط مشاور طرح و نماينده سازمان بنادر و كشتيراني، بررسي آيين‌نامه اجرايي مربوط به چگونگي بهره برداري عمومي مردم از امكانات اقامتي دولتي موجود در خارج از حريم 60 متر ساحل درياي خزر توسط سازمان ميراث فرهنگي و همچنين گزارشي مربوط به محدوده و مقياس مطالعات تكليفي هر دستگاه بر اساس آيين‌نامه اجرايي ماده 63 توسط دبيرخانه شوراي عالي شهرسازي و معماري ارائه شد.
در ادامه نيز توسط روسا و نمايندگان هريك از دستگاه‌هاي اجرايي در ارتباط با تكاليفي كه بر اساس آيين‌نامه بر عهده دارند بحث و گفتگو شد و نيز طرح راه‌هاي دسترسي به درياي خزر در گيلان توسط سازمان مسكن و شهرسازي استان مورد بررسي قرار گرفت.
ارائه گزارش مطالعات طرح جامع توسعه گردشگري سواحل درياي خزر توسط مهندسين مشاور ساپ از ديگر برنامه‌هاي اين مراسم بود و در پايان، آيين‌نامه چگونگي در اختيار مردم قرار گرفتن واحدهاي تفريحي دستگاه‌هاي اجرايي در سواحل دريا به تصويب رسيد.
استانداران مازندران و گلستان، مديران دستگاه‌هاي مرتبط و جمعي ديگر از معاونين از حاضران اين همايش يك روزه بودند.



استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.113 seconds.